ელექტრონული კომერციის დინამიკურ სამყაროში მარაგების მენეჯმენტი და მომწოდებლებთან ურთიერთობა გადამწყვეტია ბიზნესის უწყვეტი მუშაობისა და წარმატებისთვის. ამ ბლოგში მოგიყვებით მომწოდებლების ტიპებზე, მათი საქმიანობის იურიდიულ ნაწილსა და მარაგების შენახვა-აღრიცხვის პროცესებზე.
მომწოდებელი ელ. კომერციაში არის რგოლი, რომელიც აწვდის პროდუქტებს ან მომსახურებას ბიზნესს ხელახლა გასაყიდად. ისინი განსხვავდებიან საქმიანობითა და ოპერაციებით:
მწარმოებლები - ისინი თავად აწარმოებენ საქონელს. მწარმოებელი შეიძლება იყოს ყველა, დაწყებული მსხვილი კორპორაციებიდან, დასრულებული მცირე ბიზნესებითა და მეწარმეებით, რომლებიც ქმნიან და აწარმოებენ პროდუქტებს.
საბითუმო მოვაჭრეები - ეს მომწოდებლები ყიდულობენ დიდი რაოდენობით საქონელს მწარმოებლებისგან და გადაყიდიან მათ საცალო მოვაჭრეებზე ან პირდაპირ მომხმარებლებზე. ისინი დიდ როლს ასრულებენ მიწოდების ჯაჭვში, რადგან სწორედ ასეთი მომწოდებლები გვთავაზობენ საკმაოდ დაბალ ფასებს.
დისტრიბუტორები - საბითუმო მოვაჭრეების მსგავსად ისინიც მწარმოებლებისგან იღებენ პროდუქციას და შემდეგ გადაყიდიან საცალო მოვაჭრეებზე ან პირდაპირ მომხმარებლებზე. მათ ხშირად აქვთ კონკრეტული პროდუქციის გაყიდვის ექსკლუზიური უფლებები.
Dropshippers - ეს მომწოდებლები საკმაოდ განსხვავდებიან ყველა ზემოთ ჩამოთვლილისგან. ისინი არიან ერთგვარი შუამავლები მომხმარებელსა და ბიზნესებს შორის. მომხმარებელი მათთან აფიქსირებს შეკვეთას, ისინი კი ამ შეკვეთას უგზავნიან მწარმოებლებს, მაღაზიებს, ბიზნესებს და ა.შ.
მომწოდებლად ჩამოყალიბებამდე აუცილებელია რამდენიმე იურიდიული საფეხურის გავლა:
კომპანიის რეგისტრაცია - როგორც მომწოდებელი, ასევე ელექტრონული კომერციის ბიზნესი უნდა იყოს ლეგალურად რეგისტრირებული სუბიექტები. ეს ჩვეულებრივ გულისხმობს შესაბამის სამთავრობო ორგანოებში რეგისტრაციას, ბიზნესის ლიცენზიების მოპოვებას (ასეთის არსებობის შემთხვევაში) და ადგილობრივ რეგულაციებთან შესაბამისობის უზრუნველყოფას.
კონტრაქტები და შეთანხმებები - აუცილებელია მკაფიო, იურიდიულად სავალდებულო კონტრაქტების, რომლებიც ასახავს მომწოდებლის ურთიერთობის პირობებს, მათ შორის გადახდის პირობებს, მიწოდების განრიგს, დაბრუნების პოლიტიკასა და დავის გადაწყვეტის მექანიზმებს, ქონა.
გარდა მომწოდებლისა, ყურადსაღებია კონტრაქტები საკურიერო კომპანიასთანაც. მნიშვნელოვანია ხელშეკრულების პირობების დეტალურად გავლა, რადგან ამ შემთხვევაში ურთიერთობა გამოდის მინიმუმ სამმხრივი: საწყობი, საკურიერო, ონლაინ მაღაზია. უნდა განისაზღვროს შესაბამისი პასუხისმგებლობები ნივთის დაზიანების ან დაკარგვის შემთხვევაში. სასურველია, მაღაზიას საკურიეროსთან ჰარმონიზებული ჰქონდეს მომსახურების პირობები და პოტენციური რისკები წინასწარ გათვლილი.
შესაბამისობა რეგულაციებთან - მომწოდებლებმა და ელექტრონული კომერციის ბიზნესებმა უნდა დაიცვან ინდუსტრიის სტანდარტები და რეგულაციები, როგორიცაა პროდუქტის უსაფრთხოების სტანდარტები, ეტიკეტირების მოთხოვნები და იმპორტ-ექსპორტის კანონები.
მარაგების ეფექტური მენეჯმენტი გადამწყვეტია მომხმარებელთა მოთხოვნების დასაკმაყოფილებლად და ოპერაციული ეფექტურობის ოპტიმიზაციისთვის. ძირითადი ასპექტები მოიცავს:
საწყობის მენეჯმენტს - საწყობები არის სპეციალიზებული ობიექტები, სადაც პროდუქტები ინახება გაყიდვამდე. საწყობის ეფექტური მენეჯმენტი გულისხმობს ინვენტარის ორგანიზებას მარტივი ხელმისაწვდომობისთვის, უსაფრთხოების ზომების განხორციელებას და სათანადო გარემო-პირობების შენარჩუნებას პროდუქტის ხარისხის შესანარჩუნებლად.
მარაგის დონეებს - მარაგის ოპტიმალური დონის შენარჩუნება გადამწყვეტია, რათა თავიდან იქნას აცილებული მარაგების სიჭარბე ან დეფიციტი. ისეთი პრაქტიკები, როგორებიცაა Just-In-Time ინვენტარი, Economic Order Quantity და მარაგის უსაფრთხო დონის გამოთვლები დაგეხმარებათ მარაგების დონის ეფექტურად მართვაში.
ინვენტარის თვალყურის დევნებას - მარაგების მართვის პროგრამული უზრუნველყოფის გამოყენება რეალურ დროში მარაგების დონის, გაყიდვებისა და შეკვეთების თვალყურის დევნებაში ეხმარება ბიზნესს შეინარჩუნოს ზუსტი ჩანაწერები, შეამციროს შეცდომები და გაამარტივოს ოპერაციები.
როცა მომწოდებელი მაღაზიას ამარაგებს საქონლით, ის პარალელურად აღრიცხავს ამ ფაქტს თავის საბუღალტრო პროგრამაში. ამ პროგრამათა უმეტესობას აქვს ონლაინ მაღაზიასთან ციფრული ინტეგრაციის საშუალება, შესაბამისად, როცა კონკრეტული ნივთი გაიყიდება, ეს ონლაინ მაღაზიის მარაგებშიც მყისიერად აისახება. ასეთი ინტეგრაცია მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მარაგების ამოწურვის შესახებ ინფორმაცია დაუყოვნებლივ მიიღოს მაღაზიამ, რათა არ “გაიყიდოს” ისეთი საქონელი, რომელიც სინამდვილეში უკვე აღარ გვაქვს.
იდეალურ შემთხვევაში ონლაინ მაღაზიას საკურიერო კომპანიასთანაც უნდა ქონდეს ინტეგრაცია. როცა ნივთი გაიყიდება, ის ჯერ მარაგებს გამოაკლდება, შემდეგ კი გადაეცემა საკურიერო კომპანიას. გასათვალისწინებელია ისიც, რომ როცა მომხმარებელი შენაძენს უკან აბრუნებს, ინტეგრაციამ საშუალება უნდა მოგვცეს ეს დაბრუნებაც ავსახოთ, ანუ რაოდენობა მარაგებში უნდა აღდგეს. ონვეი ამ ყველაფრის საშულებას იძლევა - ჩვენს პრაქტიკაში ონლაინ მაღაზიას “ნივთის დაბრუნების მოთხოვნაც” შეუძლია შექმნას ინტეგრაციის ფარგლებში და როცა ნივთი უკან დაუბრუნდება მომწოდებელს, მას შეუძლია მარტივად აღადგინოს ის მარაგში.
ზუსტი აღრიცხვა და ფინანსური მენეჯმენტი სასიცოცხლო მნიშვნელობის კომპონენტებია ინვენტარის მართვისთვის:
ხარჯების აღრიცხვა - ინვენტარის შეძენასთან, შენახვასთან და დამუშავებასთან დაკავშირებული ხარჯების თვალყურის დევნება ბიზნესს ეხმარება დაადგინონ შესაბამისი ფასები და მართოს მომგებიანობა.
ინვენტარის შეფასება - მეთოდები, როგორიცაა First-In, First-Out; Last-In, First-Out და “შეწონილი საშუალო ღირებულება” გამოიყენება მარაგების შესაფასებლად და გაყიდული საქონლის ღირებულების დასადგენად.
ფინანსური ანგარიშგება - რეგულარული ფინანსური ანგარიშგება, მათ შორის ბალანსი და შემოსავლის ანგარიშგება, გვაწვდის ინფორმაციას ინვენტარიზაციის ეფექტურობისა და, ზოგადად, ბიზნესის სიჯანსაღის შესახებ.
ელექტრონული კომერციის ეკოსისტემაში მომწოდებლის როლი მრავალმხრივია და განუყოფელია ბიზნესის წარმატებისთვის. მომწოდებლების ტიპების, მომწოდებლებთან ურთიერთობის სამართლებრივი ჩარჩოს და ინვენტარის მართვის ეფექტური პრაქტიკის გაცნობიერება შეიძლება დაეხმაროს ელ. კომერციის ბიზნესს განვითარებაში. მომწოდებლების ურთიერთქმედების ოპტიმიზაციისა და ეფექტური ინვენტარიზაციის სისტემების შენარჩუნებით ბიზნესებს შეუძლიათ გააძლიერონ თავიანთი ოპერაციული ეფექტურობა, დააკმაყოფილონ მომხმარებელთა მოთხოვნები და მოახერხონ ზრდა.